Antwerpse Modeafdeling kondigt WWWSHOWWW aan

Ook al worden er wereldwijd evenementen afgelast vanwege de COVID-19 restricties, de Modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten – AP Hogeschool Antwerpen is vastbesloten om de eindejaar collecties van haar studenten dat verdiende moment in de spotlights te geven. En wel op een nieuwe en innovatieve manier. De Academie was al razendsnel overgeschakeld naar virtuele lessen en online mentor-sessies, dus de sprong naar een digitale én globaal toegankelijke Antwerpse modeshow was snel genomen.

Al sinds haar oprichting staat de Antwerpse Modeafdeling bekend als één van de beste modeopleidingen ter wereld en het jaarlijkse, altijd verrassende eindejaarsdefilé in juni is een onmisbare traditie voor zo’n 4.000 modeliefhebbers, vertegenwoordigers van grote modehuizen en -merken en andere insiders uit de industrie. Tijdens het onvoorspelbare jaar 2020 wordt er dus ook geen uitzondering gemaakt. Vooral omdat de huidige Bachelor en Master studenten dezelfde kansen en zichtbaarheid verdienen als hun voorgangers, zodat ze hun academiejaar zo positief en memorabel mogelijk kunnen afsluiten. Het hele team van de Modeafdeling ging daarom aan de slag met hun netwerk van creatieve pro’s om een digitaal platform uit te bouwen dat niet alleen voor oplossingen, maar ook voor een paar nieuwigheden moet zorgen.

Walter Van Beirendonck, hoofd van de Modeafdeling: "In deze extreme tijden is zelfreflectie cruciaal, maar ik vind het minstens even belangrijk om met hoop en vol doorzettingsvermogen naar de toekomst te kijken. Sommige modeopleidingen hebben besloten om hun afstudeerprojecten uit te stellen. Begrijpelijk, maar wij willen liever nieuwe paden verkennen om niet alleen het harde werk van onze studenten te belonen en het academiejaar af te sluiten, maar om ook echt te vieren. Ik ben dus heel blij en trots om ons dynamische digitale platform WWWSHOWWW aan te kondigen.”

Meer info over WWWSHOWWW, het schema en de Belgische & internationale gasten die erop te zien zullen zijn, volgt eind mei.

Over Sketch

PR & Support for fashion