De Belgische ontwerpster Anne Kurris stopt haar label voor kinderen

De Belgische ontwerpster Anne Kurris stopt haar label voor kinderen met onderstaande quote. 20 jaar Anne Kurris wordt nog gevierd met een zomer 2019 collectie, die vanaf eind december in de winkels beschikbaar zal zijn. Kurris blijft daarnaast nog steeds actief lesgeven aan Sint-Lucas in Antwerpen en de Antwerpse Modeafdeling om op die manier de komende generaties ontwerpers te enthousiasmeren.

Paul Rand, grafisch ontwerper en één van mijn helden, zei ooit
‘Design is so simple, that’s why it’s so complicated’

Deze uitspraak, deze bedenking, is echt van toepassing op mijn carrière…
Ik weet het, omdat ik terugkijk op 20 jaar werken, gedreven door vreugde, passie en niet aflatende creativiteit.

Twintig jaar Anne Kurris staat symbool voor kleurrijke kindercollecties, successen, mensen en emoties.

20 jaar Anne Kurris wordt nog gevierd met een zomer 2019 collectie (die vanaf eind december in de winkels beschikbaar zal zijn), maar die ook onze laatste ‘collector items’ collectie wordt.

Ik ben mijn team, fans, klanten, leveranciers en iedereen die me op mijn weg heeft bijgestaan en geïnspireerd , enorm dankbaar.

Ik ben ook heel trots met wat we bereikt hebben met Anne Kurris, samen met mijn collega ontwerpers hebben we de Belgische kindermode een sterk DNA gegeven en wereldwijd in kaart gebracht.

We hebben bij het ontwerpen altijd de kinderlijke verbeelding voorop gesteld, en dat heeft ons zelf 20 jaar lang fris en kleurrijk gehouden.

Als je het geluk hebt om internationaal succes te genieten binnen een vakgebied en kunstactiviteit kan je alleen maar heel tevreden zijn met hoe alles gegaan is.

Ik ben trots op wat ik gedaan heb, en dat maakt het gemakkelijker om een volgende stap te zetten.

Er is niks moeilijk aan afscheid nemen eens je begrijpt wat die volgende stap kan en moet zijn.

Ik blijf docente aan Sint-Lucas Antwerpen en aan de Antwerpse Mode Afdeling, niet alleen omdat ik graag les geef, maar ook omdat het een privilege blijft om kennis en ervaring door te geven aan jonge beloftevolle ontwerpers en kunstenaars. Ik hoop dat ik een komende generatie kan enthousiasmeren.

Ik ben blij dat ik kan terugkijken op wat geweest is. Het einde is – heel simpel – wat het is.

Anne Kurris

Over Sketch