SHOW2018 & EXPO2018 - MODEAFDELING ANTWERPEN

Op vrijdag 1 juni en zaterdag 2 juni 2018 stelt de Modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten - AP Hogeschool Antwerpen haar jaarlijkse mode event ‘SHOW2018’ voor in Park Spoor Noord Antwerpen.

Studenten uit de bachelor- en masteropleidingen zullen opnieuw hun werk presenteren aan een internationaal publiek van zo’n 4000 collega’s, modeliefhebbers, professionals en andere insiders uit de modewereld.

Op zaterdag 2 juni biedt de tentoonstelling EXPO2018 de kans om de ontwerpen van de studenten van dichtbij te bekijken en details te verkennen. Ter plekke zullen 9 installaties met de afstudeercollecties van het masterjaar te zien zijn, naast jurken gecreëerd door eerstejaarsstudenten met het thema ‘Antwerpen Barok 2018’ als inspiratie. De afstuderende ontwerpers zullen ook aanwezig zijn om hun installaties toe te lichten en bezoekers krijgen de uitzonderlijke kans om door de lookbooks van de masters te bladeren.

Tijdelijke verhuizing van de Modeafdeling

Door de huidige renovatie van het MoMu Modemuseum Antwerpen -en de met spanning afgewachte heropening in 2020-, die ook impact heeft op het gebouw van de Modeafdeling, zal de opleiding vanaf juni 2018 tijdelijk ondergebracht worden in het historische Antwerpse Handelsmuseum in de Coquilhatstraat. Het Handelsmuseum werd vroeger gebruikt door het Hoger Instituut voor Vertalers en Tolken en staat bekend voor zijn monumentale neobarokke gevel.

Walter Van Beirendonck, hoofd Modeafdeling: "Het Handelsmuseum, dichtbij het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, is uitgerust om de studenten van de Modeafdeling voor twee academiejaren te ontvangen. Ook EXPO2018 stellen we tentoon in het Handelsmuseum, wat bezoekers de kans geeft om voor het eerst ons nieuwe, tijdelijke onderkomen te bezichtigen.”

SHOW2018 - PRAKTISCH
1 & 2 juni 2018